Tuesday, May 4, 2010

Apabila nafsu menguasai akal fikiran..

Aku manusia yg xpernah lari dari membuat kesilapan. Aku manusia biasa yang sering diduga berbagai2 ujian. Aku insan lemah yg kadangkala tidak kuat utk menahan nafsu yg menguasai akal fikiran ku. Kadang2 aku rasa aku ok....tp sebenarnya aku x ok...kadang2 aku rs ak xok....tp sebenarnya masih ada cebisan2 kekuatan yg ada dlm diri aku tp aku xsedar. Malam ni, aku dh perlajari sesuatu yg baru...Hati yg terluka tidak semudah yg aku sangka untuk menyembuhkannya..Aku igt luka dihati aku dh kering..tapi berdarah kembali kemudiannya....

Susahnya nk baik....walaupun dh diberi bermcm2 kata2 nasihat,segala mcm doa2....tp kdg2 hati ni xkuat nk stand alone...aku xtau smpi bila hati ni akn pulih...i wish....hati ini cepat sembuh....jgn la mkn msa berbulan2,bertahun2....aku xsanggup nk handle lg dah....penat sgt rasa....sgt2 penat....

"Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi."---mutiara cinta---

Org kata seronok bercinta....bila bercinta kita rasa bahagia.....ada org jaga kita setiap masa, caring psl kita,sentiasa ada disaat kita memerlukan seseorg utk berkongsi apa yg kita rasa...ye..aku mengaku mmg seronok sebab aku sempat merasa di alam itu..tp disebabkan keseronokan itu..aku terlupa sesuatu perkara asas dlm bercinta.....

Bercinta biarlah kerana ALLAH...kerana Dia xpernah sesekali pon mengecewakan kita...
Berkasih biarlah kerana ALLAH..kerana kasih yang kita curahkan akan dibalas dengan ketenangan berpanjangan....



Ya Allah,
Ampunkan aku.....

Jika ini dugaan yg Engkau turunkan...aku terima dgn redha..berat yang Engkau turunkan kepadaku..aku tetap terima sebab aku percaya bahawa jika kita sentiasa sabar..kebahagiaan akan tetap menjadi milik kita yang abadi...

kata2 hikmah hari ini....

"Sedarkah kamu, terfikirkah oleh kamu?. Mengapa tuhan juga mengizinkan dia untuk menginggalkan kamu?. Sekarang memang kamu hanya bersedih dan menangis untuk menjawabnya, tapi suatu hari kelak jawapannya akan datang dan membuat kamu sangat bersyukur tentang apa yang telah terjadi."

No comments: